Başkent Üniversitesi ÖĞR. GÖR. HALİL EROĞLU DÜNYA İLE BULUŞMANIN KAPISI TURİZM VE OTELCİLİK

 

Başkent Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği programının amacı: turizm ve konaklama sektörü hakkında teorik ve uygulamaya yönelik bilgi sahibi, en az bir yabancı dil bilen, kendine güvenen, gelişime açık, girişimci ruhlu, insanlarla iyi ilişkiler kurmayı ve problem çözmeyi seven, dürüst, çalışkan, azimli ve çağdaş bireyler yetiştirmektir. Küresel turizm sektöründe lider bireyler yetiştirmeyi hedefler. Bu bölümde öğrenciler, misafirperverlik, etkinlik yönetimi, seyahat organizasyonu ve otelcilik gibi konularda uzmanlaşır. Dinamik ve heyecan verici bir kariyer yolu arayanlar için mükemmel bir seçenektir.


Bu bölüm, uygulamalı eğitimlerle desteklenen zengin bir ders programına sahiptir:

·       Pazarlama ve Satış Teknikleri   ·       Sürdürülebilir Turizm



Bu bölüm mezunları, geniş bir yelpazede kariyer imkanlarına sahiptir:

  •     Tur Operatörlüğü ve Seyahat Acenteleri
  •       Etkinlik ve Organizasyon Yönetimi
  •    Hava yolu şirketlerinde yönetim

 

Bölümün Avantajları

  •      Pratik Eğitim: Üniversitemiz, öğrencilerimize otellerde ve turizm işletmelerinde staj imkânı sunar.
  •      Uluslararası Deneyim: Erasmus ve iş birliklerimiz sayesinde, öğrencilerimiz yurtdışında eğitim alabilir ve çalışabilirler.
  •      Modern Tesisler: Kampüsümüzde gastronomi laboratuvarları bulunmaktadır.

YENİ NESİL TURİZM STRATEJİLERİ

Teknoloji gelişmeler iş modellerini yüzyıllardır etkilemekte ve insan yeteneklerini artırmaktadır. Yakın geçmişte, ardışık devrimsel nitelikteki bilgi teknolojileri ile ilgili gelişmeler. Örnek: kişisel bilgisayarlar, çevrim içi, mobil, sosyal medya. Veriyi demokratikleştirmiş tüketicileri güçlendirmiş ve birçok yeni sektörün ortaya çıkmasına neden olmuştur.



TURİZMDE DİJİTALİN ÖNEMİ

Turizm ve gezi sektörü günümüzde reklamcılık ve pazarlama konusunda diğer sektörlere kıyasla dijital pazarlamaya çok daha fazla yer veren bir endüstri haline gelmiştir. Yolculuk aracı, gezi planlaması ve konaklama için artık neredeyse bütün rezervasyon ve ödemelerin internet üzerinden yapılmasının buna etkisi büyüktür.

GELENEKSELDEN DİJİTALE TURİZM SEKTÖRÜ

Toplumsal hayatın da hızla adapte olduğu teknoloji karşısında artan talebe karşı bulundukları pazarda sürdürülebilirliklerini devam ettirmek isteyen turizm işletmeleri, özellikle  internet tabanlı teknolojileri potansiyel müşterilerine daha hızlı ulaşmak, mevcut müşterilerini ise elinde tutmak adına yoğun olarak kullanmaktadır. Turizm işletmelerinin internet tabanlı uygulamalar dışında da teknolojiyi temel alarak yapmış oldukları uygulamaların  da  onları  bulundukları pazarda lider konuma taşıması konusunda önemli bir yere sahip olduğu düşünülmektedir. Bu bakış açısından yola çıkılarak çalışmanın amacı; Turizm sektöründeki işletmelerinde bulunan uygulamalarının hangi  teknoloji  kullanımlarına  dayandığının  ve  turizm  sektöründe  ne  gibi değişikliklere yol açtığının hangi yeni strateji, uygulama ve yöntemlerin geliştirilmesine olanak sağladığının ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi esas alınmış olup, konuya ilişkin kaynak ve doküman incelemesi gerçekleştirilerek kavramsal bir çerçeve oluşturulmuş, turizm sektörü geçmişten günümüze teknolojik açıdan ele alınıp değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulguları dikkate alınarak dijitalleşme ile birlikte turizm sektöründe meydana gelen teknoloji temelli hareketlerin  arttığından  bahsedilebilir.  Ayrıca, zaman  içerisinde  turizm  sektöründe gelişme  kaydeden  teknolojik  uygulamaların  sosyal  medya  üzerinden  yaptığı  tanıtımlarla  da turizm işletmelerinin tanıtım maliyetlerine azaltıcı etkisi olurken, müşteri potansiyelini artırıcı bir etki gösterdiği sonucuna da ulaşılmıştır. Literatüre dayalı genel bulgular değerlendirildiğinde ise, sanayi devrimi ile entegre bir şekilde ilerleme kaydeden turizm sektörünün teknolojiyi daha çok personel ve turistin hayatını kolaylaştırıcı manada kullandığı gözlemlenmiştir.

BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ ÖĞR. GÖR. HALİL EROĞLU

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı (PROGRAM SORUMLUSU)

Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı

Eğitim:

  • Doktora (2025), Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği
  • Yüksek Lisans (2018), Başkent Üniversitesi, MBA
  • Lisans (2009), Başkent Üniversitesi, Turizm ve Otelciliği

"OTELLERİN DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜ: YENİ TEKNOLOJİLER VE İNOVASYONLAR"

1. OTEL İŞLETMELERİ DİJİTAL TEKNOLOJİLERİ NASIL KULLANARAK MÜŞTERİ DENEYİMİNİ İYİLEŞTİRİYOR?

Otel işletmeleri birkaç tane farklı teknoloji kullanıyor dijital anlamda. Bir tanesi acentelerle

İletişim, bir tanesi tur operatörüyle iletişim, bir tanesi misafirlere doğrudan iletişim. Bunlar şu şekilde oluyor. Acentelerle ve tur operatörüyle yapılan dijital iletişim türü. Merkezi rezervasyon sistemleri var. Arka planda ilerleyen bazı rezervasyon sistemleri var. Bunlarla iletişim olarak sağlanıyor. Müşteriler olan kısım çok yönlü. Bir tanesi ilk olarak otellerin web sayfaları. Bu birinci basamak. İkincisi otellerin bazılarının özellikle zincir olanlarının kendi mobil uygulamaları bulunmaktadır. Bir başka araç sosyal medya. Bunların dışında da çeşitli internetle ilgili sektörlere vermiş oldukları reklamlar. Bunların hepsi birer iletişim aracı. Oteller bu dijital dönüşüm çerçevesi altında teknolojileri sürekli güncellemek durumundalar. Bunun için belli başlı departmanları var. İlk başta normalde otel içinde işler yapan bilgi işlem departmanı var. Bu otel içindeki tüm teknoloji işlemleri yapan, ağları kuran, donanımı hazırlayan departman. Bir de dış dünyayla iletişime kurma görevi var aslında bu departmanların. Ama şu an günümüzde Türkiye’de özellikle bilgi işlem departmanları bu açıdan pek fazla çalışkan değil. Biraz da yatırım yapılması gereken bir konu aslında.






2. DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİLERİ OTELCİLİK SEKTÖRÜNDE NASIL ŞEKİLLENİYOR?

Dijital pazarlama özellikle mobil ve sosyal medya aracılığıyla çok şu anda hızlanmış durumda. Genellikle pazarlamalar biraz önce söylediğim gibi hem otelin kendisinin hem de sosyal medya üzerinde yapıldıysa da normal sosyal medya üzerinden yapıldıysa da normalde online acenteler üzerinden daha ağırlıklı dönüyor. Örneğin booking.com, Expedia.com, uluslararası olarak Hotels.com, Türkiye’de ETS tur, Jury tur, Tatil sepeti, Tatil Budur gibi yerel firmalarla beraber burada reklam dönüyor. Pazarlamalar da buradan gidiyor. Pazarlamaların çoğu uluslararası internet acentelerinden dönse de yerel işletmelerine yapıyor. Onlar da çeşitli böyle sosyal ağlara reklam vererek bunları döndürüyorlar. Bazen de televizyon üzerinden de reklamlar dönüyor. En az dijital olarak radyo üzerinden reklamlar veriliyor. Yazılı basından da bir takım reklam var ama bunlar artık geçmişte kalmış durumdalar. Çok fazla yaygın değil. En yaygını online travel acente dediğimiz internet üzerinden çevrim içi seyahat acenteleri üzerinden reklamlar yapılıyor. Çünkü burada bir platform binlerce oteli aynı anda gösterebiliyor. Burada bölgeye göre arama yapıyorsunuz ve fiyat kısımları da karşınıza çıkıyor. Her şeyi istediğiniz ödeneklere girerekten filtreleme şansınız oluyor ve çok fazla kullanıcıya çok çabuk ulaşma imkânı oluyor. En önemlisi de mobil üzerinden hepsinin entegre olması. Yani herkesin cep telefonu bugün olduğu için çok kolay bir şekilde telefondan ulaşılabiliyor.




3. PANDEMİ SONRASI DİJİTALLEŞME OTELCİLİK SEKTÖRÜNDE NE GİBİ KALICI DEĞİŞİKLİKLERE YOL ALDI?

Şimdi pandemi sürecinde kapalı kalma dönemi hakikaten otelleri ve turizmi tamamen bitirdi. Tüm dünyada bitirdi. Hatta bunun toparlanmasıyla ilgili bir takım tahminler yürütülüyordu daha önceden. Şu anda 2024 sonu itibariyle Türkiye ve Dünyadaki turizm pandemi sonrası toparlanması gerçekleşmiş durumda. Tamamen toparlandı. Yani o 2 yıllık sıkıntılı süreç tamamen bitti. Ve şu an düzelmiş durumda. Pandemi sonrası işletmeler eski bir takım standart iletişim yollarıyla, pazarlama yöntemleriyle yeterli müşteriye ulaşamayacaklarını aslında görmüş oldular. Bununla beraber yeni yeni dijital teknolojide yatırım yapmaya başladılar. Bunu fırsat bildiler. Özellikle bu yurt dışında başladı. Amerika’da ve Avrupa’da Türkiye de buna çok ayak uydurdu. Hakikaten mobil uygulama kullanımı ve telefon kullanımı çok fazla yani genç nüfus olduğu için de bu önemli bir ölçütü. Diğer ülkelerden bizi ayırt eden özellik. Neler yapıldı? Özellikle akıllın turizm uygulamaları başlatıldı. Akıllı şehirlerle ilgili çalışmalar yapıldı. Sürdürülebilir turizmle ilgili çalışmalar yapıldı ve nesnenin interneti denen bir olay var. Bunu kullanmaya başladılar. Bu nedir kısacası? Nesnenin interneti fiziksel dünyadaki tüm donanımların, kameraların, ışıkların, sensörlerin vs. bunların mobil ağla birlikte birleştirilerek yapay bir ağ kurulması gibi düşünün ve bu ağ sürekli yeni ağlarla birleşerekten büyüyor. Evrensel bir internet gibi düşünün. Örneğin belli bir bölgedeki yoğunluğu, bu nesnenin interneti sayesinde algılayabiliyor. Ona göre insanların oraya yönlendirme ya da başka yere yönlendirme, kişiler bir yere gelmeden onlara çeşitli mesajlar atma, işte otonom kendi kendine sürünen araçlar, mesela tesla örneğiyle başlamıştı, onun gibi düşünebiliriz. Evde yönettiğimiz ışıklar, cihazlar, uzaktan kumandayla yapabildiğimiz her şeyi internet üzerinden de bunlar artık yapılabiliyor. Yanı donanımı internet üzerinden de bunlar artık yapılabiliyor. Yani donanımı internet üzerinden uzaktan kontrol edebilmeyi sağlayan bir teknoloji. Bu da işletmelerde misafirlere sunulan ekstra bir özellik rekabet avantajı sağlayan bir şey bu. Ne yapılıyor mesela? Odaya anahtarsız girebilme. Eskiden tüm otellerde ne vardı? Girişte ya bir normal fiziksel anahtar veriyor ya da kart veriyorlar değil mi? Hala şu an çoğu yerde öyle. Artık bu değişmekte. Dijital bir QR kod ya da NFC dediğimiz yakın temas alanıyla misafir odaya girebiliyor. Ona özel bir kod geliyor onunla girebiliyor kimseyle muhatap olmuyor. Odanın havalandırmasını, ışıklarını vs hepsini uygulamadan yapılabiliyor. Bu önemli bir özellik. Turizm pandeminden sonra bunlara daha çok önem vermeye başladı aslında temassızlığı arttırdılar. Mobil ödemeler zaten artmış durumda tüm dünya da. Bunu tamamen şu an turizm kullanıyor her anlamıyla. Zaten nesnenin internetine ve akıllı turizmle beraber en çok yatırım yapan sektör turizm sektörü.

4. DİJİTALLEŞME VE TEKNOLOJİNE SÜRDÜRLEBİRLİK HEDEFLERİ İLE İLİŞKİSİ NEDİR?

Sürdürülebilirlik derken birincisi enerji ve tüketim aklımıza geliyor. Sürdürülebilir enerji şu an günümüzdeki en önemli çevre problemlerinin başında geliyor ve konularından bir tanesi. Özellikle oteller daha önceden başlayan 20 yıllık bir süreçte yeşil yıldız otelcilik sistemi vardı. Plajların temizliğiyle ilgili mavi bayrak sistemleri var, turuncu bayrak var. Bunlar neler yapıyor? Oteller çevreye en az zarar vererek ya da hiç vermeyerek sıfır atık projeleriyle beraber doğayı kirletmeden ne kadar ilerleyebiliyor ve kendi enerjisini ne kadar üretebiliyor bunun üzerine odaklanıyorlardı. Şimdi bu teknolojinin gelişmesiyle beraber, bir an önce bahsettiğim akıllı şehirler ve akıllı uygulamalar sayesinde daha da yaygınlaşmış durumda. Fiziki şartlar ne kadar kısıtlanırsa, dijitale geçilirse aslında sürdürebilmek o kadar artıyor. Doğru orantı olarak nasıl oluyor? Bir kişiyle muhatap olmanız, fazladan bir şeyi kullanmanız, odadaki fazladan bir ürün tüketmeniz havluyu vs. Ne gibi? Mesela ürünler sizi belli oranlarda uygulamalar özellikle hatırlatmaları tabi tutuyor. Diyor ki mesela çevreyi kirletmemek için işte bugün şu kadar elektrik harcadınız, şunu yapmak ister misiniz, daha az kullanmak ister misiniz, havlunuzu bugün değil yarın değiştirelim mi, doğayı korumak ister misiniz, bu gibi uyarılar verirken müşteri ne yapıyor? Çevre bilinci kazandırmaya çalışıyor. Bunu normalde eskiden fiziksel olarak oteller yapıyorlardı. Bazı yerlere yazılar asıyorlardı, bazı yerlere kağıtlar bırakıyorlardı. Şu an bunu uygulamalar üzerinden direkt ne yapıyor? Misafirlere sürekli mesajlar şeklinde gidiyor. Daha öncesinde otel rezervasyonu aşamasında bu sürdürülebilir kısım var. Ekoturizm ve eko sürdürülebilir oteller var. Ne diyor bu? Doğa dostu otel çevre bilincine sahip otel olarak söyleyebiliriz.


Alara Cenkçiler 22395058

  Çağla Bingöl 22294954

                                                      Fatma Ceren Duman 22395629

                                              Şeyma Nur Gürağaç 22495662


https://akademik.baskent.edu.tr/heroglu










Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu'ndan Merhaba

Başkent Üniversitesi Öğrencilerinden Netflix Dizi Ve Film Önerileri